Informationsbrev Samordnad varudistribution vecka 32 - 2020

Nytt avtal för samordnade leveranser implementerat

Det nya avtalet för samordnade leveranser har nu implementerats. Utöver Nacka är det nya avtalet med Widrikssons logistik även implementerat för Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nykvarn, Nynäshamn, Salem och Tyresö kommun.

En ny prismodell har införts, enklare modell med ett pris per sändning. Ju större sändning desto högre kostnadseffektivitet.

Bättre service, alla leveranser föregås av ett sms eller mail där planerad leveranstid meddelas. Via en länk kan leveransen följas i realtid och resultatet betygsättas.

Målet är att fortsätta minimera klimatpåverkan. Framtida prisjusteringar är villkorade, Widrikssons måste nå uppsatta utsläppsmål för att få justera pris.

Ny grafisk design på lastbilarna

Vid frågor, ta kontakt med Olof Bohlin via olof.bohlin@upphandlingsodertorn.se

Litet bättre leverans

Som mottagare går det att påverka hur bra leveransen blir. Två praktiska tips:

Signera alltid leveransen (om det som i dessa tider kan vara svårt att signera – uppge ditt namn vid leverans så noterar chauffören detta)
Se gärna till att mobilnummer eller mailadress till den / de som oftast tar emot leverans finns i kommunens ”masteradressfil”. Då kommer aviseringen om stundande leverans rätt. Är du osäker, ta kontakt med din lokala samordnare

Vid frågor, kontakta lokal samordnare eller logistik@upphandlingsodertorn.se

En evig snackis

När Amazon kommer till Sverige har diskuterats både länge och mycket. Nu verkar det vara närmare än någonsin. Enligt en pressrelease från företaget pågår nu arbetet med en svensk etablering.

Läs mer här: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.737876/amazon-sverige Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 16 februari 2022