Nytt avtal för Samordnad varudistribution

Chaufför Samordnad varudistribution

Vecka 30 nu i sommar börjar ett nytt avtal för Samordnad Varudistribution att gälla. Widriksson Logistik AB vann upphandlingen och kommer även fortsättningsvis att vara transportör.

Det nya avtalet innebär några förbättringar. Alla leveranser kommer framöver aviseras via SMS eller mejl där planerad ankomsttid anges. Även en enklare debiteringsmodell, med ett pris per sändning, införs. En större sändning ger högre kostnadseffektivitet. Målet med Samordnad varudistribution är att minimera klimatpåverkan. För att transportören ska få justera priset måste de först nå uppsatta mål.

Från och med den 1 januari 2020 har även Nacka kommun varit en del av Samordnad varudistribution. I och med det nya avtalet lämnar Södertälje kommun Samordnad varudistribution.

Summering huvusakliga nyheter - Nya avtalet 2020 , 566.9 kB.

Kort summering huvudsakliga nyheter - Nya avtalet 2020 , 584.5 kB.

Senast uppdaterad: 13 juni 2022