Ny strateg på plats

Helene Olofsson. Foto: Lotta Segelberg

Helene Olofsson är ny strateg för Södertörnssamarbetet och har som uppdrag att utveckla och samordna utvecklingsfrågor och kommungemensamma verksamhetsfrågor för Södertörnskommunerna.

Helene tillträdde tjänsten 12 februari 2020 och kommer närmast från en tjänst som trafikstrateg i Haninge kommun. Tidigare har Helene, som är utbildad civilingenjör, arbetat 15 år på Stockholm stads Trafikkontor och dessförinnan några år som konsult. Framtidens transportsystem och samverkan är frågor som Helene brinner lite extra för.

Helenes roll i Södertörnssamarbetet innebär att driva arbetet utifrån Södertörns utvecklingsprogram och dess fokusområden samt initiera, stödja och följa upp de projekt och nätverk som drivs inom ramen för samarbetet.

Vi hälsar Helene varmt välkommen till Södertörnssamarbetet!

Senast uppdaterad: 23 februari 2022