Slutkonferens för Södertörnsmodellen

Södertörnsmodellen

När vi planerar och bygger våra samhällen gör vi det tillsammans och med en gemensam vision om hållbar utveckling. Nu delar vi med oss av våra erfarenheter. Välkommen på slutkonferens för Södertörnsmodellen den 27 maj!

Under dagen får du veta allt om:

• Södertörnsmodellens samverkan. Så har projektet fått aktörer från kommun, akademi och näringsliv att samverka för hållbara städer.
  • Verktyg för kunskapsdriven stadsutveckling. Kunskap och data om ekologiska, ekonomiska och sociala faktorer kan samlas in, analyseras och spridas resurs- och kostnadseffektivt.
  • Vår process för medskapande stadsutveckling. Metoder för att föra in delaktighet och medborgardialoger i vår vanliga planeringsprocess.
  • Metoder för värdeskapande stadsutveckling, eller konsten att planera så att kommun och näringsliv snabbt ser fördelar och jobbar tillsammans.

… och mycket mer om hållbar stadsutveckling!

Under eftermiddagen kommer tre parallella workshops att hållas. Fullständigt program kommer inom kort.

Södertörnsmodellens slutkonferens

Tid: 27 maj kl 9.30-16.00

Plats: Münchenbryggeriet, Söder Mälarstrand 33, Södermalm, Stockholm

Anmälan: Anmäl dig senast den 10 maj via den här länken. Länk till annan webbplats.

Mer information: https://sodertornsmodellen.confetti.events Länk till annan webbplats.

Ladda hem: Inbjudan och upplägg (pdf) , 603.4 kB.

Om Södertörnsmodellen

Södertörn är ett Vinnovafinansierat projekt om hållbara städer och samhällen som pågått sedan 2013. Projektet har haft sin utgångpunkt i Södertörnskommunernas utmaningar och syftat till att ta fram forskningsbaserade strategier och metoder i nära samverkan med näringslivet. De färdiga metoderna kan användas av alla svenska kommuner samt appliceras internationellt.

Senast uppdaterad: 30 mars 2022