• Startsida
  • / Nyhetsarkiv
  • / Inbjudan till presentation av systemanalys för resor och transporter på Södertörn

Pendeltåg vid Södertalje C. Foto: Sam Murad

Södertörnskommunerna har tagit fram en analys över resor och transporter på Södertörn med inriktning mot näringslivets behov av både kompetens och gods.

Syftet med analysen är att visa på restider och resmönster för persontrafik och transportvägar för tung trafik. Analysen är ett underlag för fortsatt utvecklingsarbete när det gäller infrastruktur och kommunikationer.

Nu bjuder vi in för att presentera den slutliga analysen. Vi vill också ha en diskussion om resultatet och hur vi tillsammans ska arbeta för att utveckla transportsystemet på Södertörn.

WSP har haft uppdraget att ta fram analysen åt oss. Tillväxtverket har finansierat halva projektet. Läs mer på Tillväxtverkets webbsida om tillväxtskapande samhällsplanering. Länk till annan webbplats.

Systemanalys Näringslivets resor och transporter på Södertörn

Datum: 22 februari 2019

Tid: Kl 9.00-11.30. Kaffe och smörgås serveras kl 8.30

Plats: Scandic Continental, Vasagatan 22, Stockholm (mittemot Centralstationen)

Anmälan: Senast den 14/2 med ett mejl Södertörnskommunerna Anna Söderström anna.soderstrom@huddinge.se

Ladda hem inbjudan (pdf). , 387.6 kB.

Senast uppdaterad: 18 augusti 2020