• Startsida
  • / Nyhetsarkiv
  • / Inbjudan workshop: Hur kan näringsliv och yrkeshögskola kompentensförsörja Södertörn i framtiden?

Elteknik. Foto: Lars Fuglestad

Välkommen till workshop och paneldebatt där kompetensutveckling och kompetensförsörjning av eftergymnasial utbildning i Södertörnsregionen står i fokus i samtal med näringslivet, utbildningsanordnare, Myndigheten för yrkeshögskolan samt representanter från kommunerna.

Efter workshopen finns dessutom fler intressanta programpunkter såsom lunchdejta en robot, lyssna till hållbarhetschefen som berättar om kombinationen hållbarhet och lönsamhet och många fler. Ta del av hela programmet för Södertälje Science Week (uppdateras löpande). Länk till annan webbplats.

Nätverka under Företagarlunchen

Efter workshopen är du också välkommen att mingla och nätverka under Företagarlunchen kl 11:30-13:00 i restaurang Snäckviken. Lunchen riktar sig
främst till dig som är företagare, men också du som är intresserad av näringslivsfrågor. Lunchen är kostnadsfri men anmälan krävs.

Workshop: Hur kan näringsliv och yrkeshögskola kompentensförsörja Södertörn i framtiden?

Datum: 1 februari 2019
Tid: kl 9.00-11.30, kaffe och smörgås serveras kl 8.45
Plats: Science Park, Kvarnbergagatan 12 i Södertälje
Info: Ladda hem inbjudan (pdf) , 298.1 kB.
Arrangör: Södertörnskommunerans YH-nätverk och näringslivschefer

Senast uppdaterad: 21 februari 2022