Södertörn driver Stockholmsregionen

Södertörn driver utvewcklingen i södra Stockholm

Idag bor cirka en halv miljon människor på Södertörn, en av de starkaste tillväxtregionerna i landet. Och utvecklingen tilltar därför planeras 100 000 nya arbetstillfällen och 72 000 nya bostäder fram till 2030 vilket kräver stora satsningar på infrastrukturen.

Läs mer i artikeln som publicerades i nyhetsmagasinet Fokus nyligen där Patrik Isestad, kommunstyrelsens ordförande i Nynäshamn och ordförande i Södertörnkommunernas samarbetskommitté samt Fredrik Saweståhl, kommunstyrelsens ordförande i Tyresö och vice ordförande i Södertörnskommuneras samarbetskommitté intervjuas.

Seminarie i Almedalen

Är du i Visby under Almedalsveckan? Besök gärna frukostseminariet Södertörn driver Stockholmsregionen – om stark näringslivsutveckling & transportbehov torsdagen den 5 juli kl. 8.30-9.15 på Mellangatan 7. Varmt välkommen!

Senast uppdaterad: 3 juli 2018